Snart är dagen över..

Glömde säga det att jag var bjuden på ett fantastiskt party i afton men eftersom att skrutt blev sjuk så kunde jag inte gå. Känns så jävla fel att lämna henne med mamma när hon inte är ok. Stackars lilla stumpan. Min mamma är helt hundra på att Julia skriker "maaaaammmaaaa" när hon är ledsen, det låter verkligen som det. Tänkte spela in det någon dag men det är kanske lite elakt hehe.

Idag har jag känt mig sådär utmattad igen, vilket inte är bra eftersom att jag inbillar mig att jag har en dödlig sjukdom eller något. Så jag ska sätta mig ner och skriva ett testamente.

Alla mina skor får gå till någon av mina vänner som har storlek 40, mina väskor får gå till Andréa och mina smycken får Steffi o pauline dela på. Förutom en dyrbar ring och armband som Julia ska få. Min kära kaffemaskin ska min far få för han tjatar om mitt kaffe vartenda gång jag träffar honom, men han får inte köpa dolce gusto- maskinen för mamma. Mina tv-apparater ska min bror få och min nya dator går till Alexander. Min mamma får hushållsapparater och möbler. Och mina pengar ska min bror förvalta tills Julia blir stor. Han ska också uppfostra henne, men då måste han skaffa sig en ordentlig kvinna först. Till dess får mamma ta hand om henne hahahhaha.

Där har ni testamentet...skönt att ha det gjort. Nu kan jag dö i frid, förresten så vill jag inte ha en kyrklig begravning eller något sådan crap. Vill inte höra ett endaste ord om Gud. Någon från Humanisterna får ta hand om den biten. Detta är jävligt viktigt hörrni. Och om någon säger att jag blev omvänd på dödsbädden och frågade efter gud eller något, så är det en stor fet lögn.

Nej nu får det bli sängen, eller rättare sagt soffan. Min kära och underbara mamma ska sova med Julia idag wohoo. Måste bara skriva och berätta att jag har världens bästa familj. De ställer alltid upp på sina olika sätt. Mamma passar, städar och lagar mat till mig. Pappa köper saker till mig tex dator och tvättmaskin, Brossan bara finns när jag behöver honom, ett gott skratt brukar räcka. Sen har jag min släkt, min underbara kusin Aga som gett mig en massa baby-saker. Sen har man ju sina fina vänner också.

Det är jävligt tufft att ta hand om ett barn själv men jag anser att Julia blir uppfostrad av oss alla. I min familj älskar man verkligen helhjärtat. Ibland glömmer man faktiskt hur bra man har det, då är det viktigt att skriva ner allt bra man har och läsa det när dagarna känns mörka och dystra.

Vissa kvällar är så tuffa att man bara vill skrika rätt ut men på något konstigt sätt så lugnar man sig och tänker att morgondagen blir bättre. Det blir lättare och det man får tillbaka gör det värt det. Det är synd att kvinnan måste gå igenom så svåra saker, för det är oftast hon som bär hela ansvaret. Vi är ju så enormt starka, vi måste ju vara det. Visst har jag varit stolt över mig själv innan jag fick barn men nu känner jag att jag borde få en fucking guldmedalj, det borde alla kämpande föräldrar där ute. Nu ska jag sova för imorgon ska jag vara pigg och glad inför min griseknoe. Alex kommer imorgon också och det blir alltid mycket prat om rövahålor, bajs och snorkråkor. Sen tittar vi på Sean Banan- klipp på youtube.

Hallå där kött och blåbär, nu ska jag sova. Godnatt..rumpaaaaa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0