Mamma checkar in...

Idag kände jag mig bakis när jag vaknade, det kanske beror på att jag inte sov så många timmar inatt. Lika bra så jag vänjer mig vid sömnlösa nätter. Idag har jag haft massor med småvärkar, såklart tog jag tiden mellan dem och det är verkligen inte dags ännu som tur är. Man blir lite orolig när det värker på ett annorlunda sätt men som sagt jag läser om allt så jag lugnade ner mig rätt så snabbt. Det är tydligen väldigt vanligt med alla småvärkar man får i vecka 30.

Har varit och ätit middag hemma hos mina päron, det var mummss. Fick lax med potatis, mammas goda sås och en massa grönsaker. Gissa om jag och lillan var lyckliga efteråt. Ja hon var sååå lycklig att hon sparkade sin stackars mamma på revbenen med en riktig karate kid spark. Shit allstå. Hon har inte slutat sparka mig faktiskt utan sparkar och sparkar hela tiden. Är det normalt att hon ska vara vaken hela tiden? ska hon liksom inte sova någonting?! Eller sover hon när jag sover? Konstigt! Tillochmed när jag gick på ultraljud i vecka 8 så sa min gynekolog att bebisen var livlig tack vare det starka hjärtljudet. Nu vet jag inte om han bara gissade men han hade ju rätt! Andra ultraljudet så sa barnmorskan att babyn var mycket livlig. Ultraljudet nr 3 så skulle vi kolla könet och då gick det knappt för hon vägrade flytta benen, så man kunde se om det var en prinskorv eller snippa. Till slut trodde barnmorskan ändå att det var en liten flicka. Men nyfiken som jag är ville jag veta till 100 procent, så ultraljud nr 4 som min mamma följde på så rörde sig lillan otroligt mycket snurr snurr snurr..jag hade spytt direkt, kan för fan inte åka tekopparna på Liseberg utan att kräka. Iallafall så sa Barnmorskan på Emmaklinken (privat ultraljudsklinik) att det finns inga som helst tvivel på att det är en tösabit. Weeiiii vad glad jag blev (hade ju redan inhandlat flick-kläder). Jag har faktiskt filmat magen när hon är igång. Vet bara inte hur man lägger ut det på bloggen. Ska ta reda på det men är det får komplicerat så skiter jag i det.

Eftersom allt börjar bli tyngre och mer påfrestande så checkar min kära mamma in. Hon har semester nu i några veckor så hon ska bo här. Härligt med hemmalagad mat vartenda dag. Hon ska hjälpa mig att storstäda allt här. Jag har inte berättat det för alla men vi ska flytta till en annan fräschare lägenhet inte så långt härifrån faktiskt. Rättare sagt andra sidan gatan. Det är lite lugnare där och köket är nytt och fint. Badrummet är också nyrenoverat och  området har två jättefina lekplatser. Det är nära till dagis och Slottsparken...jag älskar den parken på sommaren. Massor med knäppa ankor som jagar en haha. Det ligger ännu närmare lillatorg så det är jättebra. Sen när lillan blir större så kan hon springa runt där som Alexander gjorde när han var en liten plutt. Han älskade fontänen på lillatorg och den gamla telefonkiosken. Gamla Väster är ett bra område för ett barn att växa upp tror jag. Det är så nära till mitt jobb vilket är det bästa. Jag kan hämta lillan i tid varje dag. Mitt hjärta skulle brista om hon var den sista kvar på dagis vartenda kväll. Stackars barn, sitta helt ensam och vänta..(lite tårögd nu). Man blir så jädrans blödig när man är gravid.   *skärpning Linda*

Det ska bli skönt att ha mamma här ett tag som hjälper mig att sortera allt här hemma. Hon har sett att jag har blivit tröttare och tröttare på sista tiden *suck* jag vill inte vara trött. Jag vill vara duktig och fixa en massa. Alla säger att jag ska lugna ner mig och inte ha dåligt samvete för att jag är trött. Stressen de senaste 5-6 veckorna börjar att ta ut sin rätt. Ibland får jag påminna mig sjäv att andas. "andas linda aaaandaaaas". Nej nu blev jag visst lite hungrig. Ska jag äta nu eller vänta tills frukost? jag röstar på att vänta till imorgon. För trött att resa mig ur sängen.

by the way, har lite beslutsångest om spjälsäng. Vilken ska man välja av de här två? kan inte bestämma mig.



Ber om ursäkt för eventuella felstavningar i bloggen men pallar inte gå igenom texter och rätta.

Natti Natti!!


Kommentarer
Postat av: Receptionisten

Älskade Linda! Vad glad jag är att din mamma checkar in. Säg till om du behöver någon annan hjälp and I am there!!

2010-05-17 @ 08:58:47
URL: http://tillertjanst.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack så mycket men jag tror klarar detta! därimot behöver mysiga luncher på lillatorg med bebisen eller fikatajm.

2010-05-17 @ 14:34:46
Postat av: C.L.

Välj den billigaste (båda LIKA fina, på sitt sätt), finns så mycket annat kul man säkert vill ha och framför allt BEHÖVER!!!

2010-05-17 @ 15:46:53
Postat av: Linda

TAck för tipset! Båda kostar lika mycket! Dem är ifrån Ikea! Billigt o Bra! Kollar lite blocket också. Finns massor med fint!

2010-05-17 @ 16:04:00
Postat av: Anna

Hej Linda. Vad kul att du bloggar, så jag o alla andra nyfikna kan läsa vad du hittar på:) Och det där med sängarna, jag tycker den översta är finast! Ha det bra o hälsa M. /Anna

2010-05-18 @ 22:46:04
Postat av: Linda

Hej anna! ja jag har börjat blogga igen! Jag tycker också den översta!! läs på bara!! kram hälsa J

2010-05-18 @ 23:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0