Fredag

Idag har man knappt gjort ett smack o fy fasiken vad skönt det har varit. Vaknade sent, gick upp och åt frukost. Det var så mysigt. Jag drömde en massa sjuka drömmar. Ena drömmen handlade om fåglar som försökte bryta sig in i kolonin, dem var farliga små jävlar. Jag vaknade i skräck , rusade upp och drack ca en halvliter vatten med pressad citron. Jag somnade om och började drömma en massa andra drömmar om lilltjejen. Att hon ropade på mig i magen, hon försökte röra mig med sin lilla hand men det gick såklart inte.

Jag höll på att somna in när jag fick ett rätt otrevlig samtal som upprörde både mig och lillan. Min puls steg och det gjorde även hennes och hon började sparka som bara den. Efter samtalet som jag avslutade ganska snabbt började jag vagga magen (de säger att man ska göra det) och då lugnade hon sig igen.

Hade knappt något i kylen så jag bestämde mig för att gå och handla på Caroli. Köpte oxkött för jag har järnbrist och en massa annat gott. När jag väl hade handlat så insåg jag att jag aldrig kommer att orka bära detta själv så jag fick ringa en taxi. Jag hade också ett paket från go boken som jag hämtade ut. Jag kom hem lagade mat och åt en massa, tog mig ett bad sen och nu sitter jag och skriver lite. Det är speed på tv.

Kollade Oprah idag, det handlade om skönhet i världen. Det fanns ett repotage om skönhet i Kina. Jag blev chockad. Kineser gör ingrepp på benen för att de ska bli längre, för att längre människor är mer attraktiva på arbetsmarknaden och när man ska söka skola. Man kan förlänga sina ben upp till 30cm. Kostar ca 40.000 dollar. Kirurgen sågar av benet under knäskålen och sätter skruvar som man ska skruva på under tiden benet läker. Det såg fruktansvärt ut. Ett annat ingrepp som mest tejer i Kina gör är att skära av en bit av ögonlocken. De vill helt enkelt se ut som västerlänningar. Fruktansvärt säger jag bara.

Nej nu ska jag försöka sova, jag ska jobba imorgon och sen ska jag på poolparty med jobbet. Jag ska inte bada säger jag bara. Det är för fan kallt ute. Efter poolpartyt ska jag träffa några tjejkompisar. Vi får se hur länge jag orkar hänga med innan jag går hem och nannar.

Här kommer lite bilder från idag. Aoouucuchhh nu fick jag mig  en reäl spark på revbenet!

Mummmaaa

Natti Natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0