Alla får barn..

Tycker ni som jag att det ploppar ut ungar var och varannan dag nuförtiden? Är det någon slags babyboom i Sverige? inte bara i Sverige förresten utan i Hollywood också. Men fan bryr sig om det förbannade stället, där föder de inte barn på ett "normalt" sätt iallafall. Jag undrar bara vad det kan vara som gör att det föds mer barn just nu? I början av min graviditet märkte jag detta, jag känner ju mer än 10 personer som ska ha eller fått barn detta året. Då fick jag svaret att "du är gravid nu, så du uppmärksammar detta". Det svaret var fel. Det föds faktiskt fler ungar. Är det den ekonomiska situationen som avgör? det skulle vara konstigt isåfall för de flesta som jag känner som är gravida eller fått barn den sista tiden har antingen dåliga löner, de pluggar eller är sjukskrivna.
Intressant frågeställning. Om ni kan hjälpa mig med min fundering så gör gärna det, så kanske jag kan sova bättre hehe!




Nej nu ska jag nanna! är dödstrött efter att ha betalat alla räkningar! Men det är sååå gött att ha det gjort.

Natti natt!


Kommentarer
Postat av: Mathias

Faktum är att det föds fler barn i ekonomiskt osäkra tider, så har det alltid varit. Man kan ju undra hur det kommer sig, men det har väl helt enkelt att göra med att man söker det som ett slags trygghet och glädjeämne, undermedvetet alltså.

2010-05-26 @ 00:57:36
URL: http://mathiasengman.blogg.se/
Postat av: Annika M Sriwanna

Vi börjar bli gamla haha :P

2010-05-26 @ 22:55:40
URL: http://sriwanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0