Åldersnoja

Tjena tjena! har lite ångest att jag inte skriver så mycket men jag orkar bara inte! När jag blir mammaledig så kommer jag kanske skriva lite mer..eller inte! Känner mig inte så jävla inspirerad just nu men det kommer förhoppningsvis tillbaka. Jag vill inte vara den som bara bloggar om en massa skit  som 80 procent av alla bloggare gör just nu.

Så här kan det stå ut tex "trööööööööööööööööötttt som en räka" (bild på en avdankad brud med utsemetad mascara) hur jävla intressant är det? Nä jag vill skriva saker som man kan skratta åt eller bli förbannad över. Jag skriver faktiskt precis som jag känner och tycker man inte om det kan man helt enkelt sluta läsa. Tänker inte bli "gudfruktig" bara för att jag ska bli morsa, heeelll no! Vissa blir ju det!. Men det finns inget värre än kvinnor som helt plötsligt vill vara "unga" igen. När jag hör att 40 är det nya 20 så vill jag faktiskt spy rätt ut. Vad fan betydet det? Det går inte, är du 40 så är du, du är inte 20 och varför skulle man vilja vara det? 20 är ju förjävligt på många sätt. Det är väl en kris som många kvinnor går igenom. Men det är livet damer, rynkor blir tydligare, pattarna hänger mer än förr och man börjar få 65% grå hårutväxt. Det finns många olika tv program nu som handlar just om detta och de här damerna kallas för Cougars(pumor) Panter tanter hade varit ett bättre namn. Är den här avbilden korrekt som tv programmen speglar? är detta en slags biologisk revolt? "Vi 40 åringar tar inte mer skit från våra män, vi vill gå på disco varje helg, vi vill ha yngre män, vi vill inte umgås med våra barn lika mycket längre, vi vill göra allt det där vi har missat för att VI har offrat VÅR frihet för Svensson livet!!!!"  själv tycker jag är det är patetiskt för det blir så tydligt. Det finns inget snyggare än en kvinna som åldras med värdighet och som trivs med att vara sig själv. Önskar det fanns ett tv program om det istället, så jag slipper spy menar jag.  

  • Cougar—a woman over 40 who likes younger men because she doesn't like older men. Usually a cougar doesn't sexually pursue younger men but is attracted to these younger men, typically more than eight years her junior. The origin of the word is debated; however, it is thought to have first appeared in print on the Canadian dating website Cougardate.com and has been used in TV series, advertising and film. The 2007 film Cougar Club was dedicated to the subject and in Spring 2009 TV Land aired a reality show called The Cougar. The sitcom Cougar Town explores the difficulty and stigma of many so-called "Cougars".
  • Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Age_disparity_in_sexual_relationships


    cougars.jpg Cougar image by mojo054


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0