Det stör mig..

Jag ber om ursäkt att jag inte skrivit på ett tag men jag har slappat hela dagarna och faktiskt inte haft lust att skriva. Nu har jag samlat lite inspiration och vilat upp mig reält.

I lördags var jag ute och gick i det fina vädret och mötte ett demonstrationståg. "Länge leve Palestina, krossa Israel" skek dem. Fan vad brutalt "krossa Israel" varför då? varför inte leva tillsammans istället?, kunde man bara inte demostrera för fred. Det väcker ännu mer hat att andvända orden "krossa Israel". Jag känner sympati för båda sidor faktiskt. Jag avskyr fega jävla självmordbombare och jag hatar verkligen politiskt maktmissbruk. Det värsta av allt är att det alltid är  oskyldiga som får lida. När ska folk förstå att det är religion som är problemet i nästan alla krig och konflikter. Vad som krämmer mig mest av det här är de brutala islamisterna som finns överallt. Hela kulturen och religionen är skruvad. Jag är är mycket mycket oroad över de här människorna. Jag är emot alla religioner och sekter. Men det är något väldigt skrämmande över själva islam. Nu tänker många av er som läser "det är inte religionen det är fel på, felet är att den misstolkas" hmmm jo till en viss del kanske, men då har vi ett jävligt stort problem, dessa människor kan inte läsa eller skriva, då kan man ju för fan tuta i dem vad som helst. Och det är problemet, okunskap= hjärntvätt.

Det stör mig när folk spinger runt och skriker att dem ska krossa en hel nation, det stör mig att det finns så mycket hat, det stör mig att det bara kommer att bli värre nu, det stör mig att att en kvinna från Palestina ska leda en demostration för rättvisa och mot förtryck med slöja på huvudet, det stör mig att människor kommer att bli upprörda över det jag skriver och kanske kränka min yttrandefrihet.  Det stör mig!!

 

 
Oj Che Guevara fick vara med på ett hörn i Palestinakonflikten.

Natti Natt!

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad kul att du gillar baby uggsen ! :D Om du vill beställa så maila mig gärna på [email protected]



Hälsningar Emma! :)

2010-06-08 @ 21:53:14
URL: http://babyboots.blogg.se/
Postat av: Tinna

Håller med dig.

2010-06-16 @ 14:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0