En timmes lunch...


Käkade lunch på vårt favvo ställe yamato, thai buffé som vanligt. Jag bjöd sambon på lunch, sen tyckte han att jag skulle köpa en ny jacka "va fattig din jacka ser ut" sa han, ett ordspråk som han antagligen lärt sig från mig (jag gick på Fredriksdalsskolan i Helsingborg) vilket förklarar det mesta. I alla fall vi gick till H&M och köpte en ny jacka. Rätt nöjd, lite vintage stil över den. Ska fota när jag får tid. Nej nu ska jag fixa det sista på jobbet och sen gå hem och börja med maten. Idag har jag inget att klaga på eller vara förbannad över...jo en sak. Vi satt på Yamato och åt så sitter det två mammor med sina bebisar och äter, no problems so far tills jag ser golvet och tänder till: Va fan alltså, dem får fan plocka upp efter sig fult med sallad överallt. Våra barn ska fan inte få slaffsa sådär, i alla fall inte ute på restaurang morrr morrrr morrrr säger jag. Herr Engman ser oberörd ut och äter sin mat: Men hallå strör du dig inte på sådant? Herr Engman: nej..faktiskt inte Jag: okej okej, tänk om du jobbade här som servitör? Hade du tyckt det var så jävla roligt att plocka upp föräldrar? hade du det va?! Engman: Nä, det hade inte varit så kul. Jag: Nä sa ju det, skamligt ush!!. Ett av barnen börjar gå mot min plats och helt plötsligt förvandlas jag en helt annan människa: Åhhh vad söt liten pojke säger jag. Mamman ler mot mig, jag vänder mig om till min kära  sambo och säger: Alltså jag har det där moderliga, barn älskar mig eftersom jag är så snäll. Herr Engman tittar på mig och säger lite osäkert: Mmmmm, jo du har ju det..








Kommentarer
Postat av: Annika Margareta Sriwanna

Oooh jag är som du Linda. Plocka upp skiten efter dig och dina barn liksom. "Gör du så hemma hos dina svärföräldrar också eller?!" Don't think so.



Usch för såna mammor och pappor!

2010-01-16 @ 10:04:14
URL: http://sriwanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0