En ledig dag, en annans sorg

Vaknade klockan 11.30, tvingade Herr Engman upp ur sängen för att laga en god frukost till min kurrande mage. Havregrynsgröt, blodapelsin och smörgås. Jag sitter där med min sambo och pratar om helgens festligheter, radion spelar så fint i bakrunden (rockklassiker är vår favoritradiokanal). Jag tänker jag inte ens på alla de stackars människorna i Haiti. Jag visste ju inte, eller jag kanske helt enkelt inte ville veta?. Kan man vara så egoistisk att man förtränger världen runt omkring bara för att den inte ska förstöra ens perfekta frukost? Människorna på ön i Karibien har säkert aldrig ätit en rostad macka, inte havregrynsgröt för den delen heller. När jag sen slår på 19-nyheterna förstår jag förödelsen, 100 000 människor är döda. Jag gråter en skvätt, tänker att jag ska donera lite pengar slår om till tv-programmet "Halv åtta hos mig" och bestämmer mig för att inte tänka på Haiti igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0