14 miljoner kronor fattigare

Jaha då var det dags, förberedelser inför prinsessans och "grodans" dumma jävla bröllop. Missförstå mig inte nu, jag har inget mot att dem gifter sig. Det jag blir lack på är att jag ska få betala ståhej. Varför ska vi ha monarki överhuvudtaget? "Dem är ju ambassadörer för Sverige och drottningen jobbar ju med barns rättigheter" JAHA? Då kan hon väl för fan donera dem pengarna(skatte pengar) som hon plastikoperar sig för, det blir väl några miljoner. Människor som ser ut som skräcködlor ska inte jobba med barn. Det som gör mig mest sur att att 14 miljoner kronor ska gå till att rusta upp Storkyrkan i Stockholm med redskap som TOPS, VAD FAN ÄR DET?!. Jag tycker det är dags att avskaffa monarkin. Vad fan är dem bra för?. En alkoholiserad Kung som kör för fort(är straff befriad) En Drottning som bott i Sverige i över 30år och kan knappt prata svenska och har extrem åldersnoja. En prins som nyligen spenderade 100 000kr på krogen, en prinsessa som äger väskor för flera 100 tusen kronor(skatte pengar) och sist men inte minst en prinsessa till som äger väskor för över 100 tusen kronor(skatte pengar) och får utbilda sig vart hon vill för våra pengar. Ingen tänker på att hälften av familjen knappt kan skriva eller läsa  "KAL Gustav"! pinsamt




Monster...buuhhuuu


Kommentarer
Postat av: kungen kal

vad taskig du är!

2010-01-11 @ 21:50:48
Postat av: Halshugg mig inte..just det, du har ju ingen makt:(

2010-01-11 @ 22:14:01
Postat av: Mathias

Helt rätt! Det är inte monarkin i sig jag har nåt emot, det är kungen personligen!

2010-01-12 @ 00:02:51
Postat av: Anonym

Håller med dig i stort och tycker detta med bröllopet är stört men detta med tops är en typisk nyhetsidioti. Storkyrkan måste ändå restaureras och då är tops ett av de verktyg man av bevarandeskäl använder. Bröllopets enda fördel är att en restauering som inte annars blivit gjord faktiskt kommer få pengar.

2010-01-12 @ 18:27:45
Postat av: Anonym

tack tack

2010-01-12 @ 23:36:17
Postat av: Anonym

Håller med dig stort..!!!!!

2011-03-12 @ 17:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0