alkolhantering

Tjabba, hade det askul igår..massa Bratz på Skeppsbron bara hahha. Men det var kul att somna in sådär härligt bersusad. Dock mindre kul att vakna upp 11, ångest. Jag har ju aldrig blivit sådär riktigt bakfull förutom en gång då. Kan ha och göra med att vi hade festat 2 veckor i sträck och kvällen innan hade jag druckit rom o cola, vilket jag fan inte tål. Jag kan dricka mycket för att vara brud och det är jag stolt över haha. Ne men min storebror kan inte förstå hur jag kan dricka så mycket och stå på benen. Det är ju inte alltid man klara av att dricka 5 stora glas rödvin, 3 alkoläsk, 2 vodka- drinkar, champagne, 1 mojito och 4 shottar på en kväll. Detta var för någon månad sedan i Köpenhamn. Det kan ha och göra med att jag har lite graviditetskilon som samlar upp det mesta av alkoholen haha. Jaja skit i det nu, man ska inte skryta om sin onormala alkoholhanering.

Glömde skriva om mitt förra Bvc-möte, det var mammorna som träffades och vi fick ett varsit papper där det står "20 frågor om varanda" ja typ något sådant. Roligt att få ett sådant papper när man faktiskt är singel men Barnmorskan försökte rädda situationen med att föreslå att jag ska göra övningarna med min mor. "Öhhh okej" säger jag "ska bli intressant att höra vad min mamma vet om mig när vi kommer till fråga 14"  Fråga 14 lyder "vad tänder jag på inom sex?" Bravo Bvc allltid lika proffsiga.

Rätt intressant det där faktiskt med tanke på hur många ensamstående föräldrar det finns i vårt avlånga land. Kommer ihåg när jag var gravid och skulle läsa lite om förlossningen. Där stod endast "du och din partner" bla bla bla herregud för att vara ett rätt modernt samhälle så är detta rena rama 50-talet. Vi föräldrar-tidningen skriver om hur viktig första tiden när barnet kommit hem att mannen ska hjälpa till och du ska få sova. Jag är rätt tuff och bryr mig liksom inte men andra tjejer kan bli ledsna för något sådant. Ja menar- visst är det viktigt att om man är par att man ska hjälpa varandra, men de som måste klara sig själva då? hur fan ska vi klara oss då? det är fan likadant i alla tidningar. Så jag köper inte skitet längre. Ensam är stark, men två är starkare men det betyder inte att man faktiskt kan klara sig själv. Det är inte lätt men det går. Vissa saker blir svårare som tex toalettbesök, när du väl är nödig så är det inte självklart att du kan gå på toa och då måste du hålla dig. Detta kan leda till urinvägsinfektion eller förstoppning...ajaja. Man kan heller inte duscha hur länge man vill för man vet ju aldrig om ungen börjar skrika eller något. Du får ryggproblem för att det är endast du som bär på ditt/dina barn. Det finns massor av exempel...men det är ändå fantastikst att få uppleva allt.

Nej nu gott folk ska jag lägga mig, imorgon ska jag träna dubbelpass. Wohooo!!!!



Älskar min lilla rebell..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0