Då var man på det igen..

God afton mina vänner,

Det var ett tag sedan jag skrev men har faktiskt inte haft ro till att skriva. Men nu så känner jag att måste skriva av mig lite. Kanske tar en paus senare i livet men just nu så har jag massor av saker som jag vill skriva om. Det är så många som väntar barn och massor av nyblivna föräldrar i Sverige. Jag tänker vara ärlig i bloggen och kanske lite rå men har kommit till ett stadie i mitt liv där jag faktiskt kan vara ärlig och stå för allt jag säger eller skriver. Har jag väl alltid gjort men kanske bitit ihop ibland och tagit lite skit. Inte nu längre, för nu är jag mamma och måste lära min dotter att stå upp för sig själv och om jag har "kött på benen" så kommer hon kanske få det lättare i livet. Hmmm "lättare" är kanske fel ord. Vad jag menar är att jag vill fostra henne på ett sätt att NÄR hon får motgång i livet, så kan hon kanske komma ur det utan att plågas allt för mycket.

Det är rätt skönt att få vara hundra procent oegoistisk, och leva för en annan människa. Det är jävligt tufft att ensam, ta hand om en liten bebis men belöningen man får gör det värt det...kanske ;-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0