Nu var det över...

Satt hos barnmorskan i morse och väntade spänt på den fruktade glykosbelastningen. Fick en stor kaffemugg och barnmorskan sa till mig att dricka det inom 5 minuter. Slurp slurp o så var det slut. Tänkte att det inte kan vara värre än en shot fernet branka. O det var det verkligen inte..nästan lite gott!. Någon diabetes har jag inte heller, järnbrist däremot så nu ska jag ta 4 piller om dagen istället. Bra!! för då kanske jag slipper näsblodet. Vi lyssnade också på lillans hjärljud, det var starkt och helt normalt. Jag har verkligen världens bästa barnmorska. Satt i väntrummet i 2 timmar ungefär och hade sällskap med en annan gravid kvinna som faktiskt hamnar i min föräldragrupp nästa onsdag. Hon fick låna min namnbok som jag hade med mig.

Nu är det inte många arbetsdagar kvar tills jag går på semester. Det är såå dajligt. Ska åka till stugan direkt och njuta av alla nyplanterade blommor. Hoppas bara det blir fint väder så man kan sola och bada i poolen. Innan jag flyttar till stugan så måste jag verkligen storstäda lägenheten. Det är nu jag önskar den kunde vara på 50 kvadrat istället för 116 plus uteplats. En lustig grej som hänt är att jag fått cravings på allrengöring citrus. Jag dricker inte det utan att jag bara älskar att dofta på korken. Luktar så rent och gott. Så den ska fram i helgen för du ska jag städa och tvätta. 

Nej nu måste jag ringa och boka ultraljud som ska göras i Juni. Kommer att lägga ut lite bilder från stugan ikväll.

Ha en trevlig dag!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0