Föräldragrupp del 1

Det har varit  lååång dag. Vaknade tidigt som vanligt, jobbade och sen stack jag till föräldragruppen. Vi är en stor grupp med lika många pappor som mammor. Kul att se att faktiskt! hoppas det håller i sig hela kursen. Det var faktsikt riktigt givande. Fick reda på massa saker som jag inte visste. Och tro mig jag är manisk när det gäller kunskap nu för tiden. När barnmorskan visade bindan(mer en blöja) som man får på BB skrattade alla män och man kunde höra en kille viska högt till sin tjej "Sexigt", när sjukhustrosan åkte fram skrattade de flesta ännu högre. Jag tänkte bara "vänta bara tills är dags, då skrattar ni inte längre".

Nu när jag kommit in i vecka 30 så börjar jag känna mig trött och svag. Lite som de 12 första veckorna. Nu har tygligen den där energikicken försvunnit som jag hade. Satt och nästan somnade på jobb. Jag har börjat känna av småvärkarna också och det är mindre skönt. Idag mådde jag faktiskt illa för första gången på länge. Det har börjat en ny tjej på jobbet och hon kunde inte ha kommit i mer rätt tid, fy fan vad hon kan allt om barn, graviditet och förlossning. Är verkligen glad att denna fantastiska kvinna har börjat hos oss(hoppas du läser detta V.W).

Har varit lite skakis idag också, precis som man kan bli efter två sömlösa nätter eller en grym baksmälla. Det är säkert helt normalt men det är lite trist. Jag kanske är bara helt enkelt utmattat. Det har varit lite för mycket på senaste tiden och nu säger kroppen ifrån. Jag måste stressa ner nu. Det är faktiskt förhoppingsvis bara 10 veckor kvar tills hon tittar ut och jag vill vila upp mig inför den stora dagen. Den 28 maj jobbar jag sista dagen och sen ska jag njuta av lite semester i stugan med mina blommor, pool och en massa fotografering.

Imorgon är man ledig! Sååå skönt....

lite bilder från ultraljudet bjuder jag på



Natti Natt





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0