Nu vet väl alla?

Det kan tyckas lite för privat att avslöja sin hemlighet på facebook men faktiskt är det så att det är skönt så slipper bekanta bli så jävla chockade när dem ser mig. Var ju i Helsingborg förra helgen med en tjejkompis och stötte på en massa gamla festpolare och kände att jag fick förklara om och om igen hur länge jag gått, hur jag mår om det är en flicka eller poljke. Nu vet väl alla?  Barnet är beräknat till den 26 juli , ett riktigt sommarbarn.

Ska bli så skönt i sommar, mina föräldrar har köpt min brors kolonistuga rätt nära stranden, så jag kommer bosätta mig där i maj. Jag ska plantera blommor och göra fint. Jag ska investera i en fantastisk vilostol som jag ska ligga i hela dagarna, helst skulle jag vilja ha en hängmatta men är lite skeptisk till att det kommer hålla LOL. Så en stor pool, vilostol, bäddsoffa, och nya trägårdsmöbler ska inhandlas snart. Herr Engman ska få en liten skrivhörna till datorn, även på semestern måste man blogga faktiskt. Vet inte om jag kommer vara så aktiv med skrivandet, jag kan ju alltid hoppas.

Gravid, vilken upplevelse. Om man inte varit det så kan man nog inte förstå hur jävla coolt det är. Allt förändras i kroppen, hjärtat slår hårdare, brösten blir stora som honungsmeloner, magen växer otroligt snabbt och håret växer som ogräs. I tisdags visade jag magen för Herr Engman (varit och jobbat i en vecka) och han fick en chock - "Din navel ser konstig ut hahahahahahah"  jag kontrar med att hans navel är ännu konstigare och fnyser. Sen går jag in i badrummet och kollar i spegeln "fan vad konstig min navel är".

Det roliga med graviditeten är att alla vill ge en massa råd och alla är olika. Jag lyssnar faktiskt mest på min coola barnmorska och gynekolog. Jag går privat, vet det låter posh och väldigt "blått" men dem är så jävla bra.
Så alla ni som säger att jag inte ska äta...

Sushi
Mögelost
Insjöfisk
Rått kött

Jag gör det ändå!! Är vi inte lite glöttiga i Sverige? Det finns inga moderna fall av fosterskador som har inträffat p.ga dessa livsmedel jag just nämde. Livsmedelverket gick ut några år sedan med att "gravida kvinnor absolut inte får äta sushi", sen ändrade de sig. Så är det hela tiden. Mögelost förbud, säg det till kvinna i Frankrike hon hade skrattat ihjäl sig. Är vi i Sverige annorlunda (biologiskt) än de kvinnor i Frankrike? Allt med måtta säger jag!

 Här kommer lite bilder på saker som jag skulle vilja ha ute i kolonin.

ALVE Laptopbord
Dett är en ägghållare

Fågel matare







Tvättpåse

 


Knoppar i keramik



Sparbössa




Glasunderlägg till saften




Doftljus



Jag återkommer med mer!

Ha det så bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0