Förbannad så jag kokar


Hej Det var ett tag sedan, tog lite bloggsemester he he. Nu ska jag berätta en sak som gör mig riktigt förbannad.
Jo såhär är det.

Den 4 december så beställer jag ett par stövlar från LA REDOUTE. Efter två veckor ringer jag deras telefonsvarare och får svaret att mina stövlar kommer den 17/12. "jipiii" tänkte jag tills den 18/12 och mina stövlar inte kommit ännu. Jag ringer igen och damen säger: Dem kommer den 8 januari. Jag blir lite irriterad men tänker att alla kan göra misstag. Den 9 januari kom och jag inte fått mina stövlar ännu. Ringde igen och en idot anställd svara: Dem är slut på lagret i Frankrike.
Jag kände hur ilskan började härja vilt inuti, jag säger: Jaha men varför meddelade ni inte det då för fan? säger jag 
Dam: Ja det är beklagligt att det blev såhär säger damen
Jag: men alltså när får jag mina stövlar då?
Dam: jo jag ska kolla, dröj lite säger hon med en Borås dialekt. Dem kommer den 25 januari från Frankrike, vi har hittat ett par som skickas till dig så fort som möjligt.
Jag: Vad bra, för om jag inte får dem i tid så går jag och hittar ett par andra istället.
Dam: Dem kommer den 25 januari, det måste blivit något missförstånd
Jag: okej hoppas fan på det.

klick!
 

Jaha nu är det den 25 januari, the final day! Tror ni jag har fått några stövlar?
NÄ!!

Jag ringer igen och nu kokar jag av ilska mina vänner

Jag: VAD ÄR MINA STÖVLAR?
Dam: Dem är slut
Jag: Vad fan säger du? ni sa ju för fan att ni hade dem, det står ju på leverans meddelandet på "mina sidor"
Dam: Ne men dem är slut
Jag: MEN VARFÖR STÅR DET DÅ PÅ "MINA SIDOR ATT DEM HAR BLIVIT PACKADE OCH SKICKADE TILL NÄRMStA OMBUD???
Dam: måste ha blivit något fel
Jag: ÄR DET DIN FÖRKLARING? ÄR DU DUM ELLER? JAG VILL PRATA MED EN ANSVARIG SOM KAN FÖRKLARA DETTA FÖR MIG OCH DET ÄR NU!!!!
Dam: Jag kopplar dig varsågod (Borås dialekt igen)

Nästa dam svara

Dam: hur kan jag hjälpa till?
Jag: Jag vill ha mina stövlar vad har hänt?
Dam: Det är leverantörerna som har gjort fel
Jag: Men vadå det är ju er jag har kontakt med, det är ju er jag har beställt ifrån. Då har ni ju ljugit, och skrivit att dem finns men egentligen är dem borta.
Dam: Nä men vi kan inte hjälpa att dem gjort fel
Jag: Men är det professionellt att säga så?
Dam: Det finns ingen annan kund som har blivit upprörd för detta
Jag: trivs du med ditt jobb?
Dam: ja vi är ett miljardbolag och enligt vår statistik så blir våra kunder inte arga.
Jag: Ge dig för fan, hade jag varit er hade jag försökt kompensera med typ ett tillgodo på 200kr eller i alla fall erbjudit er hjälp att hitta liknande stövlar. Jag har varit kund hos HM i över 1 år och aldrig har jag haft problem med dem.
Dam: nehe, men vi kompenserar inte
Jag: okej, varför inte det då? vänta låt mig förklara innan du drar ännu en lögn. Antingen har ni så jävla mycket problem med kompensationer att det börjar bli lite tajt i pengapungen, eller så bryr ni er helt enkelt inte om era kunder.
Dam: jag kan inte ge någon kompensation.
Jag: Synd för jag gillade er sida och era kläder och planerade en "storköp" som jag kallar det. Handlade på H&Ms internetbutik för 28.750kr förra året, det inkluderar inte köp i HM butikerna!! 
tystnad....
Dam: mmm
Jag: Äh skit ner dig!

KLICK!




Kommentarer
Postat av: Mathias

Bra där! La Redoute e ett skitställe... Vi köper finare stövlar åt dig i veckan...

2010-01-25 @ 17:06:14
Postat av: Annika Margareta Sriwanna

Åååh det kokar inom mig Linda! Hur kan man vara så blåst? Men titta vad din man skrivit här, han köper ett par finare åt dig ;)

2010-01-25 @ 17:40:45
URL: http://sriwanna.blogg.se/
Postat av: linda

påminner lite om din guy annika:-) hälsa lille älskade Viggo, han är fan helt sjukt söt.Hade passat grymt bra typ i baby HM eller någon Pamers reklam Poss

Mathias:tack..:-)

2010-01-25 @ 20:45:32
Postat av: Anonym

Bra historia men varför i helvete har du handlat för 30 000 pix på HM?

2010-01-26 @ 08:04:11
Postat av: Linda

Svar till anonym



ja du det är kläder till min sambo också he he he. Anledningen till att jag handlade på HM för 28750 är för att jag kan!

tack för mig

2010-01-26 @ 12:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0