Gravidkilo

Hej jag ska inte skriva så  mycket för jag är trött! suttit i solen hela dagen.

Jag har tänkt på en grej, eller mer en sak som gör mig irriterad mest. Det är människor som tar sig friheten att kommentera ens utseende när man är gravid. Jag fattar hur människor vågar?! jag anser att jag är jävligt stark när det gäller det där, men kan inte låta bli att bli förbannad på folk som håller på. Eller rättare sagt jag blir arg på människors dumhet. Varför är vikten det väsentliga under en graviditet eller under livet överhuvudtaget? När man läser en viss Katrin Z blogg så är det det enda som hon skriver om vikt vikt vikt. Tidningar skriver  "Linda Rosing gick ner sina graviditets kilon på 6 månader" jag fattar inte varför folk tar intresse av någons vikt?. Finns det inte viktigare saker att bry sig om i livet? Har vi blivit så besatta av vikt att vi måste uttrycka våra åsikter till gravida också. Har vi inte det tufft nog under 9 månader som det är? Vi vet att vi går upp i vikt! Vi måste gå upp i vikt och hur mycket vi går upp har inte någon med att göra. Helt plötsligt är det okej att fråga en kvinna hur mycket hon väger, när blev det ok? och varför är frågan viktig att ställa?. Är det svenskt beteende? eller gör man det i alla länder? Känns inte som det.

Blir bara så jävla trött på människor som tar sig friheten att kommentera ens utseende överhuvudtaget. Jag skiter ärligt talat hur mycket jag har gått upp, jag frågar inte ens min barnmorska längre. Jag vägde mig aldrig innan min graviditet så varför ska jag göra det nu? Jag skiter väl om jag går upp 40 kilo, bara jag och mitt barn mår bra. Jag bryr mig inte om när min familj skojar med mig om min aptit för det är något alla i min familj har. Jag skiter i alla historier från icke gravida personer som låter- "jag känner en gravid kvinna som tränade thaiboxning fram till förlossningsdagen"

En dag kommer ni få äta upp era egna ord bitches mohhaaa

påtal om att äta, en glass hade smakat nu!



Mummmsssss, and i can...





Kommentarer
Postat av: valli

Precis! Håller med!

Jag tycker att du är skitfiiiiiiin. Vikten är bara en siffra! En jävligt störig siffra!

Vi ses babe!



puss

2010-06-04 @ 09:15:49
URL: http://cherrypiecupcake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0